Tak jak pierwszym zadaniem pracownika i jego rodziny jest zauważyć stres, kiedy się pojawi, tak pierwszym zadaniem pracodawcy jest uświadomić sobie, że stres pracownika szkodzi koncernowi czy firmie. Wypadki i absencje, łączące się bezpośrednio ze stresem, któremu podlegają pracownicy, oznaczają zmniejszenie produkcji, większe opóźnienia i niższą jakość wyrobów.
Podobnie jak dla pracownika i jego rodziny ważne jest wiedzieć, do czego sprowadza się stres, jeszcze zanim zacznie się z nim walczyć, podobnie pracodawca musi wiedzieć, na czym polega wolne od stresu środowisko pracy, jeszcze zanim postara się je stworzyć. Kilku rad udzielić nam tu może Melvin Glasser. Wyniki jednej z ankiet, w której respondentami byli pracownicy fabryki samochodów, pokazały, że największą wagę przywiązują oni do:
- poczucia przynależności
- uznania dla ich wysiłków
- wiedzy o tym, co dzieje się w fabryce
- możliwości rozmowy z przełożonymi
- dumy z własnej pracy.